"Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.

Το φθάσιμον εκεί είν’ ο προορισμός σου.

Αλλά μη βιάζεις το ταξείδι διόλου.

Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει·

και γέρος πια ν’ αράξεις στο νησί,

πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο,

μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη"

Αρχική   |   Η πόλη μας  |   Το σχολείο μας   |   Our School   |   Επικοινωνία

   

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Αρχική

 

ΜΙΚΡΑ ΜΟΛΥΒΙΑ με κέφι και έμπνευση

Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του σχολείου

ΕΣΠΑ 2007-2013 Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης, για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

 

ΕΣΠΑ 2014-2020 Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης, για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Ελληνική Προεδρία Ε.Ε.

COMENIUS

UNESCO

Δίκτυο ΜΕΝΩΝ

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα παρακολούθησης ενέργειας στα σχολεία-GEN6

Πρόγραμμα σίτισης και προώθησης υγιεινής διατροφής μαθητών

Ολοήμερο σχολείο

Κτηριακή αναβάθμιση

Άλλα προγράμματα

Παραμύθι-Παραμύθι...

Συμμετοχές σε Διαγωνισμούς Φιλαναγνωσίας 2011-2012

Διακρίσεις

Τμήμα Ένταξης

Κων/νος Καβάφης

Εμείς οι γονείς

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Σύνδεσμοι

   

Αγαπώ το περιβάλλον

Περισσότερα...

 

Tα σχολικά βιβλία του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ σε ψηφιακή μορφή

 

 

Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του σχολείου

Το σχολείο

 

Σκοπός του σχολείου είναι η ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των πνευματικών, σωματικών και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών, καθώς και η δημιουργία ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

 

Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται, δημιουργούν, παίζουν, κάνουν φιλίες, διαμορφώνουν χαρακτήρα, στάσεις και αξίες ζωής.

 

Η ζωή στο σχολείο είναι καλό να ρυθμί­ζεται από κανόνες που έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια κοινότητα μάθησης και δημιουργίας. Κοινός στόχος όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι η πρόοδος των μαθητών, η καλλιέργεια σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου, καθώς και η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, απαραίτητα εφόδια για τον  πολίτη του Αύριο.

 

Ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας του Σχολείου υπηρετεί τους παραπάνω στόχους, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και τις κείμενες διατάξεις.

 

Η φοίτηση των μαθητών

 

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι' αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο τους.

o  Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.

o  Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος -ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων- και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις κ.ά.).

o  Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).

o  Σε περίπτωση ασθενείας κατά την επάνοδο του μαθητή στο Σχολείο, μετά από απουσία δύο (2) ημερών, χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.

o  Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τον εκπαιδευτικό της τάξης.

o  Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και της αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (στην Α΄  και Δ΄τάξη).

 

Άφιξη στο σχολείο

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς γνωστοποιούν στους γονείς και τους μαθητές:

 

 (α) το πρόγραμμα ημερήσιας λειτουργίας του κλασικού και του ολοήμερου προγράμματος, όπως αυτά ορίστηκαν με σχετικές αποφάσεις του ΥΠAIΘ και

 (β) τους βασικούς κανόνες λειτουργίας του σχολείου:

  • Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 7.55 ως 8.10 από την είσοδο του σχολείου.
  • Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Η είσοδος και η παραμονή των γονέων στο χώρο και στις αίθουσες του σχολείου δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια της  Διευθύντριας.

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα

 

Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

 

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

 

08.00΄- 08.10΄

10΄

Υποδοχή μαθητών

08.10΄- 09.40΄

90΄

1η διδακτική περίοδος

09.40΄- 10.00΄

20΄

Διάλειμμα

10.00΄- 11.30΄

90΄

2η διδακτική περίοδος

11.30΄- 11.45΄

15΄

Διάλειμμα

11.45΄- 12.25΄

40΄

5η ώρα

12.25΄- 12.35΄

10΄

Διάλειμμα

12.35΄- 13.15΄

40΄

6η ώρα

13.15΄- 13.20΄

Διάλειμμα

13.20΄- 14.00΄

40΄

7η ώρα     

Λήξη  υποχρεωτικού προγράμματος

 

 

ΟΛΟΗΜΕΡΟ

14.00΄- 14.40΄

40΄

Φαγητό

14.40΄- 14.50΄

10΄

Διάλειμμα

14.50΄- 15.30΄

40΄

1η ώρα

15.30΄- 15΄.40΄

10΄

Διάλειμμα

15.40΄- 16.15΄

35΄

2η ώρα

 

 

Προσευχή

 

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

 

 

Διάλειμμα

 

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο, στο χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους δασκάλους ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.

Το διάλειμμα είναι χρόνος φαγητού, παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα που αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο και με τη συνοδεία του δασκάλου  κατευθύνονται στις τάξεις τους με την απαιτούμενη προσοχή στις σκάλες.  

 

Επισκέψεις – εορτές

 

Οι εορταστικές εκδηλώσεις και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται  το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας. Στις Εθνικές Εορτές ορίζεται από τη διεύθυνση του σχολείου η διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο.

 

 

Αποχώρηση από το σχολείο

 

Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων  χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης ή ο διευθυντής και αφού ο γονέας ή κηδεμόνας  υπογράψει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση.

Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

 Η λήξη των μαθημάτων είναι στις 14:00 για το πρωινό πρόγραμμα  ή στις  3.30 ή στις 4.15 για όσους μαθητές είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα σύμφωνα με τις δηλώσεις αποχώρησης των γονιών.

Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους μαθητές μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, περιμένοντας έξω από την  είσοδο του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

Για  οποιαδήποτε   αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται με γραπτή ανακοίνωση.

 

Συμπεριφορά μαθητών

Οι μαθητές  φροντίζουν ώστε η αίθουσα να είναι ένας χώρος καθαρός, άνετος και πολιτισμένος. Συνεργάζομαι με τους δασκάλους και τους συμμαθητές μου, ώστε να επικρατεί ηρεμία και περιβάλλον ενεργητικής και δημιουργικής μάθησης.

Οι κανόνες της τάξης μου

♦Παρακολουθώ προσεκτικά το μάθημα.
♦Συμμετέχω ευγενικά και ενεργητικά στην εργασία της τάξης.
♦Ανταποκρίνομαι με συνέπεια στα σχολικά μου καθήκοντα.
♦Συμμετέχω σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου.
♦Καλλιεργώ τον αμοιβαίο σεβασμό και τις καλές σχέσεις με τους Δασκάλους και τους συμμαθητές μου και δεν υιοθετώ ουδεμία χρήση λεκτικής και σωματικής βίας.

Ειδικότερα, ακολουθώ προσεκτικά τον κανονισμό λειτουργίας της τάξης μου, στη δημιουργία του οποίου εγώ και οι συμμαθητές μου  έχουμε συνεργαστεί με την καθοδήγηση του/ης δασκάλου/ας:

♦Τι κάνω, μπαίνοντας στην τάξη.
♦Πώς προετοιμάζομαι και πώς αξιοποιώ το κάθε μάθημα.   
♦Πώς οργανώνομαι, όταν εργάζομαι σε ομάδες.
♦Πώς συμπεριφέρομαι και πώς συμμετέχω στο μάθημα.
♦Πώς συμπεριφέρομαι όταν λείπει ο δάσκαλος.
♦Τι κάνω για να είναι όμορφα στολισμένη η αίθουσα.
♦Πώς συμπεριφέρομαι στους χώρους του σχολείου.
♦Πώς παίζω και πώς συμπεριφέρομαι με ασφάλεια στα διαλείμματα.
♦Τι κάνω όταν μετακινούμαι για μάθημα σε άλλη τάξη.

Κάθε μαθητής δικαιούται:

1. Να απολαμβάνει το σεβασμό των συμμαθητών του τόσο κατά την ώρα του μαθήματος στην τάξη, όσο και κατά το χρόνο εκτός τάξης (διαλείμματα, μετακίνηση με τα σχολικά λεωφορεία, περίπατοι, εκδρομές κ.λ.π.).

2. Να ζητά διευκρινίσεις για το μάθημα, να διατυπώνει σκέψεις και κρίσεις, να εκφράζει απορίες και γενικότερα να επιδιώκει την πληρέστερη κατανόηση του μαθήματος.

3. Να  αναλαμβάνει μόνος ή με συμμαθητές του να παρουσιάσει ένα μάθημα.

4. Να αναλαμβάνει εργασίες για αντικείμενα που τον ενδιαφέρουν και να ζητά τη βοήθεια των εκπαιδευτικών  για τη μέθοδο, το σχεδιασμό, τις βιβλιογραφικές πηγές κ.λ.π.

5. Να παίρνει μέρος σε όλες τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του σχολείου (εκδρομές, θεατρικές επισκέψεις, ανταλλαγές, σχολικές εορτές, εκπαιδευτικά προγράμματα, αθλητικές συναντήσεις, διαγωνισμούς επιστημονικών και κοινωνικών φορέων κ.λ.π.).

6. Να παρακολουθεί την ενισχυτική διδασκαλία του σχολείου, αν οι εκπαιδευτικοί  κρίνουν ότι είναι απαραίτητη ή χρήσιμη. Ακόμα μπορεί να ζητήσει τη βοήθεια του εκπαιδευτικού , ώστε να επιλύσει συσσωρευμένες απορίες για το μάθημα και να ζητήσει απαντήσεις, διευκρινίσεις κ.λ.π. που θα τον διευκολύνουν να παρακολουθήσει καλύτερα την εξέλιξη του συγκεκριμένου μαθήματος.

7. Να λαμβάνει γνώση του αξιολογημένου γραπτού δοκιμίου του (test, ωριαίο διαγώνισμα κ.λ.π.) και να ζητά καλόπιστα διευκρινίσεις για το βαθμό του.

 

Γονείς

 

Συνεργάζονται με αλληλοσεβασμό και αλληλοκατανόηση με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για όλα τα θέματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα, με γνώμονα την αρμονική ανάπτυξη τόσο των γνωστικών όσο και των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Ενημερώνονται τακτικά  για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης σε καθορισμένη ημέρα και ώρα τακτικής συνάντησης. 

Προσέρχονται στο σχολείο και στο τέλος κάθε τριμήνου, κατόπιν πρόσκλησής τους για τη παραλαβή της βαθμολογίας και για ενημέρωση.                                  

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου και στην ιστοσελίδα) και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

Γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στη διεύθυνση κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.

Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων και συνδράμουν στη εύρυθμη λειτουργία τους.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα, συνεργάζεται με τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό της τάξης και στη συνέχεια —αν δεν επιλυθεί— με τον Διευθυντή. Σε κάθε περίπτωση αποφεύγει να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί οποιοδήποτε μαθητή στο χώρο του σχολείου.

Γενικότερα, κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτήριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς.

Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του οφείλει να ενημερώσει άμεσα το σχολείο.

 Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, και ιδιαίτερα μακροχρόνιας ή επαναλαμβανόμενης, είναι απαραίτητο να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο. Το τηλέφωνο του σχολείου (2105981574) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν όλα τα τηλέφωνά σας.    

 

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ

 

   Βασικός στόχος της σχολικής κοινότητας για την προώθηση του παιδαγωγικού έργου είναι η ανάπτυξη της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των κανόνων. Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Όταν ένας μαθητής παραβιάζει συνειδητά και συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς, προβλέπονται παιδαγωγικές παρεμβάσεις ανάλογες με τις πράξεις και τη συμπεριφορά του.
 

   Σε κάθε περίπτωση:

 

 Η παιδαγωγική παρέμβαση είναι ανάλογη με την μη αποδεκτή συμπεριφορά του μαθητή και ακολουθεί τα παρακάτω στάδια:
 

 1ο  Στάδιο

 

  • Παρατήρηση από το δάσκαλο.

  • Επίπληξη από το δάσκαλο.

  • Παρατήρηση από το διευθυντή και τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα.

  • Επίπληξη από το διευθυντή και κλήση του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο

 

2ο  Στάδιο

 

      Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω παιδαγωγικών μέτρων, ο μαθητής συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια μη αποδεκτή συμπεριφορά, τότε:

  • Μαθητής και εκπαιδευτικός ακολουθούν παιδαγωγικό πρόγραμμα διαχείρισης συμπεριφοράς μαθητή και συνάπτουν πρωτόκολλο πρέπουσας συμπεριφοράς. Σε κάθε περίπτωση του 2ου σταδίου ενημερώνεται γραπτώς ο γονέας ή κηδεμόνας.

 

3ο  Στάδιο

 

   Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω παιδαγωγικών μέτρων, ο μαθητής δε βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια μη αποδεκτή συμπεριφορά, τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος προχωρεί στις παρακάτω ενέργειες:

  • Ενημερώνει το σχολικό σύμβουλο για τις παιδαγωγικές παρεμβάσεις που έχουν γίνει και προγραμματίζει  σύμφωνα με τις οδηγίες του τις περαιτέρω ενέργειες

  • Ο Σύλλογος Διδασκόντων αφού εξαντλήσει όλα τα παραπάνω αποφασίζει την αλλαγή τμήματος του μαθητή ή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

 

 

6ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω

Καλωσορίσατε στην Ιστοσελίδα του σχολείου μας!

 

Το καλοκαίρι του 2013 το σχολείο αναβαθμίστηκε κτιριακά και εξοπλίστηκε με σύγχρονο εποπτικό υλικό και διαδραστικούς πίνακες σε όλες τις αίθουσες

Περισσότερα...

 

Στο σχολείο μας υλοποιείται πρόγραμμα Comenius με συμμετοχή σχολείων από τη Γερμανία, Φιλανδία, Ισπανία, Τουρκία Πολωνία και Τσεχία

Περισσότερα...

 

Συμμετοχή στο ΔΙΚΤΥΟ συνεργαζόμενων σχολείων με την UNESCO

Περισσότερα...

 

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Περισσότερα...

 

   

 

6ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω

Παπανικολή 14Α, Αιγάλεω, ΤΚ: 12242

Τηλ: 2105981574, Email: mail@6dim-aigal.att.sch.gr

6th Primary School of Egaleo

Papanikoli 14A street, Egaleo, Attiki, 12242, GREECE

Τel: +30 2105981574, Email: mail@6dim-aigal.att.sch.gr

 

Σχεδιασμός-Συντήρηση Web Site: Παυλίδου Μαριάνθη

 2011-2014